Tipy, jak zatočit se stresem

15. března 2017|Inspirace

Tipy, jak zatočit se stresem

Také to znáte, někdy je Vám špatně od žaludku, špatně spíte nebo máte výkyvy nálad. Napadlo Vás, že to všechno může být způsobeno stresem?

 

A stres, to je panečku pěkný neřád. Když si ho pustíte moc k tělu, tak dovede napáchat pěknou neplechu, protože má škodlivý vliv na celý organismus. Proto je dobré znát pár osvědčených fíglů, jak ho zvládnout:

1. TIP

Nejdůležitější je zůstat pozitivní. Možná Vám to zní hloupě, ale když si budete neustále dokola opakovat, jak něco nezvládnete, tak se Vám to opravdu splní. Raději obraťte, a když v práci nebo při jakékoliv jiné příležitosti půjde do tuhého, opakujte si pozitivní monology typu „Tohle zvládnu“.

 

2.TIP

Pěkně od plic se zasmějte. Pusťte si nějakou komedii nebo si přečtěte pár vtipů a smějte se, až se budete za břicho popadat. Takový smích totiž způsobí větší přísun kyslíku do těla, pěkně rozproudí krev a stres pak nemá šanci. Ale pokud zrovna nemáte po ruce nějakou komedii, tak si zkuste pěkně nahlas zazpívat.

 

3.TIP

Šálek kávy vyměňte za sklenici čerstvé pomerančové šťávy. Vitamín C je totiž dobrý nejen jako chřipkobijec, ale i jako stresobijec, který účinně snižuje hladinu stresových hormonů.

 

4.TIP

Až půjdete do sámošky, nezapomeňte na žvýkačky. Právě žvýkání totiž snižuje stres a dokonce i zvyšuje výkonnost při plnění pracovních úkolů. Samozřejmě je ale lepší koupit si ty bez cukru, abyste si důsledným zaháněním stresu nezpůsobili zubní kaz.

 

5.TIP

Klíčový je i pravidelný pohyb, protože pohybem se z těla odplaví všelijaké škodliviny. Stačí třeba 45 minut svižné chůze denně. Nebo zkuste nějaké tipy na cvičení, o kterých jsme již psali, a všechen ten stres ze sebe hezky „vycvičte“.

 

6.TIP

Jestliže na Vás sypou jeden pracovní úkol za druhým, a vy nevíte, kam dřív skočit, stanovte si priority. Když se budete věnovat jednomu zadání a v myšlenkách bloudit k dalšímu, neuděláte nic pořádně. Nesnažte se udělat vše najednou. Vezměte ty úkoly jeden po druhém a zapracujte na nich postupně. Uvidíte, že takhle zadanou práci uděláte mnohem dříve a hlavně mnohem lépe.

 

7.TIP

Když budete zdravě jíst, tak s Vámi stres jen tak nezamává. Když fastfoody a sladkosti nahradíte ovocem a zeleninou, uvidíte, že bude vaše tělo mnohem odolnější (což se bude hodit i na podzim, až na vás kromě stresu budou útočit i nemoci). Inspirovat se můžete tipy v našem článku „Jak zatočit s toxiny v těle a obnovit ztracenou energii.“

 

8.TIP

A samozřejmě nesmíme zapomenout na relaxaci. Ve volném čase si zkrátka práci zakažte a raději se věnujte jiným aktivitám, ať už to bude nějaké nové hobby, příjemná masáž, četba knihy nebo návštěva divadla.

 

9.TIP

Pobyt v přírodě na čerstvém vzduchu. Čím blíže je člověk přírodě, tím je klidnější a šťastnější. Nechte plynout své myšlenky a pozorujte zvířata, plynoucí řeku, šumící stromy ve větru, zavřete oči a poslouchejte slastnou hudbu přírody, projděte se bosi po louce, uspořádejte si piknik v trávě a na chvíli se prostě zastavte. Už cítíte ten klid?

 

A co Vy? Máte nějaký recept, jak zvládnout stres? Doufáme, že Vás naše tipy alespoň trochu inspirují.

Tým VašeVýživné.cz

Doporučené články

14. listopadu 2018|Nezařazené

Vánoce s dětmi

Ač si to mnozí z nás zatím nechtějí připustit, Vánoce se nezadržitelně blíží. Zejména rodiče malých dětí tak budou muset pomalu začít s obvyklými rituály.

7. listopadu 2018|Nezařazené

Formy péče o děti po rozchodu rodičů

Rozeznáváme celkem čtyři formy péče o děti po rozchodu rodičů – výlučná péče jednoho z rodičů, společná péče, střídavá péče a svěření do péče jiné osoby. Jak jednotlivé formy péče fungují? Právě tomu se budeme věnovat v následujícím článku.

31. října 2018|Nezařazené

Cochemská praxe

Cochemská praxe označuje proces interdisciplinární spolupráce, který vede k uzavření dohody mezi rozcházejícími se rodiči. Důraz je zde kladen na potřeby a zájmy dětí.

Všechny články